Thursday, June 10, 2021

Daniel Bănulescu nu e nicidecum diavolul care vânează inima ta!


    Întrebase cineva, de curând, când vom promova scriitori români. M-am gândit atunci care or fi, de fapt, așteptările? Ce înseamnă, în viziunea unui cititor, să promovezi un scriitor? Tocmai a apărut, ieri, 9 iunie 2021, în colecția Cartea românească, romanul lui Daniel Bănulescu „Diavolul vânează inima ta”. Vom promova cartea și autorul ei, așa cum am făcut până acum, poate ne va trece prin cap și ceva nou, o scamatorie, o piruetă, un cvadriplu toeloop, o săritură triplu axel cu o aterizare perfectă ţinând cartea între dinţi! 

Cine e Daniel Bănulescu? Este, cum a spus celebrul nostru critic Alexandru Cistelecan, „...un scriitor cu o jumătate de ţară stând ferm de partea lui, dar cu cealaltă gata să-l dea de mâncare la vulturi”. Așa o fi, dar nimeni nu va contesta faptul că Daniel Bănulescu e un scriitor talentat, polivalent, scrie poezie, proză, piese de teatru, e un interlocutor fascinant și, vorba lui Răzvan Țupa, ,,zeul titlurilor de carte”.

👉Cărți de poezie:

👀 Te voi iubi pân’ la sfârșitul patului, 👀 Balada lui Daniel Bănulescu, 👀Daniel al Rugăciunii;

👉Antologii de autor:

👀 Ce bine e să fii Daniel Bănulescu, 👀 Republica Federală Daniel Bănulescu;

👉Romane:

👀 Te pup în fund, Conducător Iubit! 👀 N-ai vrea să te trimit în paradis? 👀Diavolul vânează inima ta;

👉Piese de teatru:

👀 Cine a câștigat Războiul Mondial al Religiilor? 👀 Vrei să fii prietenul lui Dumnezeu?;

Daniel Bănulescu e un om pe care poți să îl asculți fără să te plictisești, omul de care mi-a fost cel mai frică, dar cu care am colaborat de minune, la începuturile mele la Editura Paralela 45. Mă angajasem de la 1 iunie 2019, dar începusem cu câteva zile mai devreme, că era Bookfest-ul și cum puteam să-l ratez? Mizam mult atunci pe promovarea scriitorilor noștri și am făcut tot ce mi-a stat în puteri să pun umărul la urnirea carului din loc. Dacă unele idei de-ale mele și-au găsit ecou în lumea editorială doar mă bucură.

Puțin? Mult? Dumnezeu știe... Dar cred că mai toți cei care citesc ficțiune în limba română au aflat, au auzit, au văzut o imagine cu cartea lui Daniel Bănulescu sau un scurt video cu autorul, au citit sau ascultat un interviu, au avut prilejul să citească un fragment din carte sau să-l asculte în lectura autorlui.

În vizită la scriitor, cu aparatul de filmat, și plină de bune intenții, noiembrie 2019


Cu Daniel Bănulescu, la Cătrurești Verona, iunie 2019

Oare ce și-ar mai dori să afle un potențial cititor despre scriitorul care tocmai a scos o carte? Mă întrebam...

Poate asta:




Ați avut prilejul să-l descoperiți, să aflați care îi sunt viziunile, ideile. Și veți mai avea!

Mai jos, niște secvențe de la o lansare la Humanitas Kretzulescu, cu doi scriitori români contemporani, talentați, fascinanți, deschiși, gata să răspundă la orice întrebare, Ciprian Măceșaru și Daniel Bănulescu. Când vom mai face lansări în librării, veniți să vă cunoașteți scriitorii! Sper să avem ocazia să facem cât mai multe.




Daniel Bănulescu și Cornel George Popa, la Humanitas Kretzulescu

Și altele, de la lansarea la Gaudeamus 2019:



O altă întâlnire cu un grup de scriitori români contemporani, Daniel Bănulescu e printre ei, împreună cu alt autor al nostru,  Francisc Baja. Eveniment la Cărturești Verona:


Ce-ar fi să facem un recensământ al celor care citesc scriitori români, măcar să știm câți sunt. Ce ziceți? Ar costa ceva, dar merită efortul!

Până una-alta, voi aduna în postarea asta de blog materiale pe care le am, cu și despre Daniel Bănulescu! Să știți că am stocat ceva.

Episodul dedicat lui Daniel Bănulescu în proiectul „Scriitori. Cărți. Spații”:


Va urma!

II

Daniel Bănulescu la Colegiul Național „Sfântul Sava”, la o întâlnire cu elevii profesoarei și scriitoarei Irina Georgescu:





No comments:

Post a Comment