Saturday, June 22, 2019

globalizare


niciodată nu am avut nimic împotriva globalizării
ba chiar mai mult
eu sunt o mare globalistă
când alții se revoltă înjurând-o
eu mă bucur
când alții adună statistici devastatoare  
eu râd
lumea și-a deschis ușile pentru noi
nu vă mai lamentați
bucurați-vă
și întrebați-vă
cum să se întoarcă
în satele acestea fără drumuri
cu fântâni secate și case dărăpănate
cei care își beau cafeaua pe Sadovoe Kolțo sau pe Nevski Prospekt
sau lângă Fontana di Trevi
sau chiar într-o crâșmă de la parterul unui bloc nou de la periferia Moscovei
când bunicii lor nu treceau de hotarul propriului pământ
toată viața
poate doar mobilizați 
pe timp de război

nimic
nimic nu mă deranjează la globalizare
nimic în afara ochilor acelui câine
care plângea la poartă ca un om
plângea în hohote
atunci când
prietenul lui Daniel pleca
fericit și plin de speranțe
la mama lui
în Italia


No comments:

Post a Comment